Search
Close this search box.

چطور همسر مناسب یا شریک عاطفی انتخاب کنیم؟

در انتخاب همسر یا شریک عاطفی مناسب به ترتیب اهمیت باید ۳ نکته را مد نظر داشته باشید.
نکته اول، طرف مقابل شما چقدر سلامت روان دارد؟

برای فهم این پرسش مطمئن ترین راه مراجعه به روانشناس و مشاوره بیش از ازدواج است ولی برای بررسی اولیه به ویژگی های زیر در طرف مقابلتان دقت کنید:

*آیا فرد باثباتی است؟ یعنی تصمیماتش، احساساتش و رفتار هایش زود به زود تغییر نمیکند؟ آیا میتوانید روی او حساب کنید؟ *آیا در دسترس است؟ به میزان متعادل نه خیلی زیاد و نه خیلی کم، با شما تماس میگیرد یا پیام می دهد؟ آیا متناسب با شرایطش به میزان منطقی با او ملاقات دارید؟ *در هنگام بروز مشکلات واکنش او چگونه است؟ *ارتباطش با خانواده و دوستان چگونه است؟ آیا توانسته دوستی های پایداری داشته باشد؟ و…. در کنار توجه به این نکات توصیه میشود، کتاب “عشق ویرانگر” یا دوره “شخصیت های ناسالم” نیز تهیه و استفاده شود تا در مورد اختلالات شخصیت که جز بیماری های جدی روان است، اطلاعاتی بدست آوردید. افراد خودشیفته، پارانویید(شکاک)، شخصیت مرزی، دوقطبی و… از جمله افرادی هستند که رابطه با این افراد شما را به نابودی خواهند کشاند و از طرق گفته شده در دو سطر بالا می توانید اطلاعاتی درباره تشخیص این افراد به دست آوردید.

نکته دوم، آیا این فرد شخصیت متناسب و سازگار با شخصیت شما دارد؟

در اینجا دانش تیپ شناسی شخصیت به حد زیادی می تواند به شما کمک کند، تیپ شناسی شخصیت یعنی که شما بشناسید خودتان یا شریک عاطفیتان چه ویژگی های شخصیتی دارید که از طریق آن، علایق، سلیقه ها ، استعدادها و ترجیح شما در موارد مختلف توصیف می شود. آزمون های موجود در این زمینه MBTI،شخصیت شناسی یونگی، شخصیت شناسی استرانک میتواند به شما کمک زیادی کند و شخصیت شناسی استرانگ که از بقیه راحت تر و کاربردی تر هست از بخش خودشناسی همین سایت قابل تهیه است.

اما به طور کلی و زبان ساده، یعنی شما و طرف مقابلتان آیا حرف مشترک دارید؟ از بودن در کنار هم حوصلتان سر نمی رود؟ علایق و سلایق مشترک دارید؟ هدفتان در زندگی با یکدیگر هماهنگ است نکته سوم سایر شرایط است، مثل اینکه آیا شغل، خانواده، میزان درآمد، ظاهر و… طرف مقابل برای شما قبل قبول است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *